ik zag 2 beren kreeften smeren

23 september 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Als echte animal hunters waren we er vanochtend weer vroeg bij voor onze reis naar Yellowstone. Zodra we de bocht om waren naar de kansloze plaats van gisterenavond kwamen we al een mannetjes Moose tegen, eenmaal boven op de helling stond er ook nog een vrouwtje in het water. De start was dus zeer geslaagd. We besloten om toch de weg nog eens af te rijden, wie weet waren de verhalen over een zwarte beer met 3 jongen toch wel waar. In de vroege ochtend wemelt het van de commerciële bedrijfjes die mensen een poot uitdraaien om wild te spotten. Wij proberen tussen deze prutsers in altijd als eerste of laatste auto een route te rijden, zo ook nu toen we halverwege zijn omgekeerd en als eerste door deze nauwe weg met aan beide zijden dichte begroeiing te rijden. Net toen bij de reisleider het geduld begon op te raken kwam er een zwarte beer uit de bossen, gevolgd door 3 jongen. We zaten dus eerste rang, een kon filmen en de ander foto's maken terwijl we achter dit mooie tafereel reden. De jongen waren waarschijnlijk 1,5 jaar oud gezien hun grote, het was prachtig om te zien hoe ze rustig hun weg gingen en op den duur de bomen in klommen. We konden gewoon er met de auto naast staan en van ca 1 meter afstand dit tafereel filmen. De commerciële bedrijfjes konden dit niet erg waarderen. Nadat we besloten om op den duur maar door te rijden zijn we later toch weer omgedraaid en jawel hoor ze waren de weg overgestoken en weer stonden we met onze neus vooraan. Na talloze foto's en filmpjes zijn we door gereden. Of als het niet genoeg was zagen we een zwarte mannetjes beer in de bomen tekeer gaan. Hij was wat minder tolerant voor de fotografen en kwam af en toe naar beneden om te laten zien wie de baas is. Toen we weer terugkeerden om naar Yellowstone te gaan kwamen we moeder beer nog een keer tegen in de boom
We besloten om nog even bij de Moose stek te kijken en jawel hoor weer een mannetje.
Nu besloten we om echt door te rijden, en jawel hoor weer een Moose mannetje. Deze was echter niet zo gecharmeerd van alle aandacht en besloot iedereen even wakker te schudden. Een vrouw die iets te lang bleef filmen moest een duik in de auto nemen. Mooi filmpje. Ik vergeet nog dat we tussendoor nog iets van 25 Elken tegen kwamen. Dit alles tussen 6.00 uur en half 9.
Na 2 uur zijn we in Yellowstone aangekomen. Dit is onze 2e keer daar zodat we ongeveer wel weten we wel en wat we niet hoeven te zien. Op de geluksdag begon zelfs Old Faithfull meteen te spuiten bij aankomst.
Hierna zijn we naar Grand Prismatic Spring gegaan. Een mooie heldere blauwe geiser waar de stoom vanaf komt. Vooral van bovenaf was dit een mooi gezicht. We kwamen hier onderweg naar toe ook nog een mega slang tegen van zeker 30cm.
Om naar ons huisje in Cody te gaan zijn we via de Beartooth Highway gegaan. Een mooie route die start op ca 3000 meter hoogte en waar je continu over de vallei kijkt. Ook hier kwamen we nog een mannetjes Moose tegen.
Na zo een geweldige dag waren we wel aan een lekker hapje eten toe. De huisjes beheerder adviseerde ons naar een oud sfeervol steakhouse te gaan. Hier was live muziek wat de sfeer erg gezellig maakte. De schrijver nam een burger van 16 ounce terwijl de reisleider een kreeft nam. De eigenaresse zei dat ze nog nooit zo een verschillende keuze bij een stelletje had gezien. Dit was bij het afrekenen ook te merken. De kreeft was namelijk dagprijs😅😄😅. Morgen maar een dagje vasten of er moeten nog donaties komen uit Nederland😥

1. Lisette:
    24 september 2018
    Hahahaha oeps! Als de kreeft maar heeft gesmaakt 😁 en zoveel moose! En die beren... Nora wil er eentje!!🐻😍
  2. Elleke:
    24 september 2018
    Haha, als jullie donaties willen moet je natuurlijk wel een bankrekening vermelden.
    Wat is het daar toch ontzettend mooi. Geweldig dat jullie al zoveel dieren gezien hebben.
    Bedankt voor de leuke en mooie verhalen. Een erg leuk begin van de dag.
    Heel veel plezier en hopelijk beleven jullie nog meer prachtige dingen, dan kunnen wij lekker meegenieten.
  3. Adri:
    24 september 2018
    Prachtige fotoos, wat is dat genieten. Leuke verhalen, we genieten op afstand mee!
    groetjes van ons, nog een week genieten van de reisverhalen?
  4. Rini Suurland:
    24 september 2018
    Leuk man, beertjes. Toch wel eten gegeven he.
  5. Marja:
    24 september 2018
    Wat genieten jullie!! prachtig om dit van dicht bij mee te maken . Das toch Indrukwekkend !! Prachtige foto s 👍 veel plezier
  6. Kees:
    24 september 2018
    Mooi verhaal en prachtige foto’s. Zijn die beesten zo tam daar zeker dat ze gewoon rustig tussen het verkeer doorlopen
  7. Sandrina:
    24 september 2018
    Prachtig wat een beestjes weer 😍
  8. Greetje van Gorp:
    30 september 2018
    Spannend hoor zo tussen al die dieren!
    En prachtige afbeeldingen
    Geniet nog maar!