hoogvlieger

2 oktober 2018 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag hebben we het hoogste punt van deze reis gepasseerd. De temperatuur is goed het was om half 7 al 15 graden en om 18.00 uur nog 15 graden. Er staat alleen een beetje wind, en dat gooide vanochtend roet in de planning van de reisleider. We zijn eerst naar Sprague Lake gegaan. Daar zou je mooie foto's van de reflectie van de Rockies in het water kunnen maken, helaas was het water te rimpelig. Dit was ook het geval bij Bear Lake. Dit meer ligt op 2800 meter hoogte. We besloten om dan maar een stukje te gaan vliegen. We hebben de Trail Ridge Road gereden. Een erg mooie route hoog door de Rockies. het eerste stukje rijdt je nog tussen de loofbossen en later de naaldbossen, maar al snel wordt het eerst gras en daarna kaal. Bij de uitzichtpunten was goed te zien dat de sneeuw dichtbij was. Er was zelfs een stukje toendra bij een van de uitzichtpunten. Op het hoogste punt reden we op bijna 4000 meter, wat toch wel indrukwekkend is. Je houdt je stuur iig goed vast zeker zonder vangrail naast je. Wat ook opviel is dat het stevig waaide daar boven, het komt zelfs regelmatig voor dat er rukwinden van 160 km per uur zijn. Dan wil je daar niet zijn. We zijn hierna afgedaald naar Adam Falls een mooie waterval vlak bij Grand Lake. Grand Lake is ook een leuk plaatsje met mooie huisjes. Hierna zijn we dezelfde route weer terug gegaan. Vanavond heerlijk buiten gegeten met uitzicht op de bergen.
Morgen gaan we opnieuw de Rockies in, kijken of de reflecties nu wel te zien zijn.

1. Sandrina:
    Wat een kleuren prachtig ☺
  2. Lisette:
    Ook daar weer prachtig! En weer wild gespot 🐟
  3. Adri:
    3 oktober 2018
    Geweldige omgeving en schitterende kleuren! nog veel vakantiegenot de laatste dagen, gaat voor jullie weer al opschieten?
    grt. Adri