Badlands en een kersttrui

30 september 2018 - Hermosa, Verenigde Staten

We zijn vandaag naar de Badlands geweest. Dit lijkt op Utah, maar daar zijn het rotsen in de Canyons en hier lijkt het meer modder/grond achtig. Het is wonderbaarlijk om te zien dat alle kleuren precies waterpas over de Canyons lopen, hoe dit is ontstaan en kan zijn we niet achter gekomen. Het kan hier in de zomer erg warm zijn, vandaag echter was het niet warmer dan 6 graden. Er werd bij de hikes dan ook veel al aangeraden om veel water mee te nemen, en bij hikes van 800 meter werd een tijd van 1 tot 1,5 uur aangehouden. Met deze temperaturen waren de hikes binnen het half uur gedaan, mede natuurlijk ook door onze topconditie. Er werd ook gewaarschuwd voor ratelslangen, maar die waren vandaag niet aanwezig. Bij een van de hikes, een difficult one, moest je met een soort touwladder naar boven en naar beneden. Nu heeft de schrijver een been dat in niet al te beste staat is maar hij heeft met dat been toch wel de nodige stunts en capriolen uitgehaald, maar na afloop schoot de kramp toch van alle kanten in zijn bovenbeen. Niet voor herhaling vatbaar deze stunt😅.
Gelukkig vond de reisleider tijdens deze expeditie nog tijd om na te vragen of er toch wel foto's genomen en gefilmd werd🤔.
Het weer werd er niet beter op, maar gelukkig waren de overige uitkijkpunten allemaal met of vanuit de auto te doen. Net toen de reisleider de hoop op Bighorn schapen had laten varen, en ze aan haar dagelijkse portie vitaminen van Lays begon, stonden daar ineens 2 Bighorn dames op de rotsen.
Het laatste stuk van de route was over een dirt road. De auto was van origine donkergrijs, na de Buffalo Roundup was hij al iets verkleurd, maar na vandaag hebben we een oranje auto, het zal je auto maar zijn😂
De rest van de middag zijn we naar de Mall geweest, er was nog ruimte in de koffers en die moet je toch opvullen, als je toch 23 kg mee mag nemen dan moet je daar voor gaan ook.
Er is ondermeer een mooie kersttrui voor iemand aangeschaft🐕😁
Morgen nemen we afscheid van de veestapel hier wat voor sommigen onder ons nog niet zal meevallen. Er is zelfs al geopperd om te vragen of er in de Langeweg nog plaats is voor een leuke huisgeit😂. Ruimte zat daar en altijd welkom voor een bezoekje aan de beestenboel. We rijden morgen zuidwaarts voor onze laatste lange reis, 600 km richting Estes. We slapen daar 4 nachten voor ons bezoek aan het Rocky Mountain NP.

1. Lisette:
    1 oktober 2018
    Arme Dirkje😂 mooie bergen zeg! Fijne reis en veel plezier op de volgende (laatste?) bestemming!
  2. Sandrina:
    1 oktober 2018
    Pfff Wat een klim
    Wel erg mooi die bergen😁
  3. Marja Ista:
    3 oktober 2018