The Ouzel Falls

3 oktober 2018 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Na een korte nachtrust, de vader van de reisleider moest acuut worden opgenomen in het ziekenhuis en de reisleider is nu eenmaal erg gehecht aan haar vader🤗 en door het tijdverschil hebben we weinig geslapen, zijn we vertrokken voor een stevige hike. De vakantiepret is nu wel een eind over. Willen nu het liefst naar huis. Morgen onze laatste volle dag, we proberen er nog het beste van te maken. Gelukkig waren er een goede collega’s van de reisleider om Kees te verzorgen.
Eerst wilde de reisleider naar Chasm Lake. Hier werd echter geadviseerd om ongeveer een hele kampeerwinkel mee te nemen en veel moed en lef. Deze hike zou 15 kilometer zijn en je moest verplicht melden wanneer je ging en hoe lang je er over dacht te doen, zodat ze je eventueel konden opsporen. De schrijver vond het verstandiger om een andere hike te doen. Het werd The Ouzel Falls trail. Een hike van 9 kilometer. Gelukkig op de heen weg naar boven, altijd lekker om terug af te dalen. De hike ging langs een snel lopend beekje, over rotsen en redelijk steil omhoog. Na ruim 1,5 uur waren we bij de Ouzel Falls , een mooie brede waterval. Onderweg heeft dokter Poep nog een drukke studie gedaan naar verse ontlasting, dit is een favoriete bezigheid van de reisleider. Ik heb nu net begrepen dat na enige bestudering het een Moose of Elk geweest moet zijn. De terugreis ging heel wat vlotter en was na 1 uur gedaan. Na nog wat shop werk voor ons kleine nichtje zijn we na het eten nog naar de Meadows gereden om Elken te zien. Er waren 2 grote kuddes met enkele alleenstaande mannetjes. Wat ons opviel is dat 2 jaar geleden in Canada de Elken daar veel meer vochten om de vrouwtjes, hier roepen ze alleen maar naar elkaar. Volgens een Ranger zou er bij Sprague Lake een Moose gespot zijn. Jullie zullen de bestemming voor morgen wel begrijpen.
Kees hou je taai en beterschap en een dikke 💋van de reisleider.

1. Kees:
    4 oktober 2018
    Dank je hoor. Geniet er nog maar van, wij redden ons wel.
  2. Aletha:
    5 oktober 2018
    Wat een mooie omgeving weer zeg! Diana, sterkte met je vader!