Custer State Park

29 september 2018 - Hermosa, Verenigde Staten

We hebben vandaag Custer State Park bezocht. Vanochtend begonnen met de Wildlife Loop. Hier stonden de Bizons van gisteren nog opgehokt om door de veeartsen gecheckt te worden om weer terug in het gebied toegelaten te worden. Toch waren er nog bizons buiten de corrals, of ze deze dan misschien niet bij de rest hadden kunnen drijven weten we niet. Feit is in elk geval dat er een moeder, met jong bij zich, recht op onze auto afgelopen kwam. We probeerden te stoppen, zodat ze er voorbij konden maar moeder bizon was denk ik niet van plan om ons langs te laten. En kwam telkens dreigend op de auto af. We moesten dus een heel stuk in zn achteruit om moeder ruim baan te geven. Dit alles natuurlijk weer onder grote verrukking van de reisleider. Het wild en de huisdieren zijn niet aan te slepen deze reis, wat menigmaal voor grote extase zorgt. Op ons vervolg de nodige herten en pronghorns tegen gekomen. Ook kwamen we 10 ezels tegen, dit was al verwacht, dus waren hiervoor al inkopen gedaan bij Koos de Groenteboer. Deze mogen gevoerd worden. Weer een nieuw hoogtepunt voor vrouwlief. Vanaf een uitzichtpunt op een hoge berg hadden we mooi uitzicht over Custer State Park. Dit op ca 2000 meter hoogte. De rit over de Needles Highway was ook zeker de moeite waard. Deze rotsen staken inderdaad als naalden naar boven. We passeerden hier op 2700 meter hoogte, hier lag nog een beetje sneeuw. Hierna kwam het hoogtepunt van de dag, een bezoek aan Crazy Horse. Een beeldhouwwerk in de bergen, dat een Indiaan moet worden maar nog niet af is. Je kan dit alleen vanachter glas zien op verre afstand, of met een bus erheen (komen nog extra kosten bij) toch rekenen ze hier $24,00 entree voor, wat neer kwam op $2,00 per minuut🙄 De schrijver is er nog steeds niet goed van. Dan nog veel liever een kreegt van ruim 60 euro dan dit. Na dit geweldige schouwspel moest er eerst gepind worden omdat we anders ons volgende punt op de lijst niet zouden kunnen bezoeken.
Toen dat gebeurd was zijn we naar Mount Rushmore gegaan. Een gigantisch beeldhouwwerk van 4 presidenten, en een parade met alle vlaggen van alle staten van de USA. Erg mooi en groots om te zien. Via een mooie route zijn we naar Custer gereden om te dineren. Na deze karige maaltijd hebben we de Wildlife Loop nogmaals gedaan om een Bighorn of Mountain Lion te zien, helaas kwamen we niet verder dan herten, pronghorns, ezels, wilde kalkoenen en bizons. Gelukkig kwam bij thuiskomst op de ranch de beestenboel ons ook nog verwelkomen. Dit keer geen kat, maar Odie de geit in onze cabin. Het moet niet gekker worden....ik zal vrouwlief toch een beetje tot de orde moeten gaan roepen😂😉
Morgen gaan we naar de Badlands

1. Sandrina:
    1 oktober 2018
    Indrukwekkend die bizons 🙄
  2. Aletha:
    2 oktober 2018
    Wat een leuke foto’s en ik begrijp Diana helemaal met al die mooie dieren 😍!