Baywatch

28 september 2016 - Vancouver, Canada

Vandaag naar onze laatste locatie vertrokken. Als eerste hebben we in Hope de zalmen trek proberen te zien. Er zouden volgens de folders in de Fraser en Coquihalla River nog zalmen trekken tot in Oktober. Helaas konden wij ze niet vinden. Als volgende hebben we de Othello tunnels bezocht. Een serie van 4 tunnels waar men 40 jaar aan heeft gebouwd, vanaf 1914, om niet meer met hun handelswaar door de USA te hoeven reizen. Tegen de tijd dat ze klaar waren was de techniek er al om een andere kortere route te maken. Werk hebben is 1 werk houden is 2. Het zijn echt prachtige tunnels op een mooie bergketen. Ontzettend knap wat die mensen voor die tijd hebben gedaan.
We hadden ook nog plannen om goud te gaan zoeken, wat ons in gedachte al rijk maakte, maar toen bleek dat je de opbrengst moest inleveren zijn we maar vertrokken naar Vancouver.
Hier hebben we eerst de Lynn Canyon bezocht. Hier is een mooie hangbrug , wel erg wiebelig op die hoogte, over de Canyon. Verder in de Canyon heeft de vrouw nog pootje gebaad in een mooie poel. Het leek wel een tropisch eiland. 's middags zijn we Cypress Hill op gereden. Van hieraf heb je een adembenemend uitzicht over Vancouver en Vancouver Island. In de verte kun je zelfs de besneeuwde bergen in de USA zien. Ook de grote vrachtschepen in de baai geven een geweldig uitzicht. We wilden hier ook graag de zonsondergang zien dus besloten we al op tijd in die buurt te gaan eten. Het is daar een rijke buurt, dus het werd een chique kaktent aan de boulevard, waar men ook erg neer keek op ons vanwege onze kleding denk ik. Het uitzicht hier was weer prachtig op de baai waar de schepen voor anker liggen. Het eten was er overigens prima, alleen had de vrouw voor sushi gekozen en dat eet Bas zelfs niet dus dat was niet zo'n beste keus. Maar zelfs voor sushi viel het nog niet tegen. Na het eten hadden we nog even tijd om daar langs de kust te banjeren, en jawel daar stond een strandwachtstoel. Pamela kon het niet laten en zat binnen no time op de stoel. Gelukkig was er niemand aan het zwemmen want ik weet niet of deze Pamela het water hier in gaat.
Hierna weer terug naar Cypress Hill gegaan waar de zonsondergang echt prachtig was. Ook de verandering van de stad van licht naar langzaam aan alle verlichting aan was prachtig. We zijn nu in ons hotel waar het internet erg traag is en vandaar dat de foto's nog niet worden toegevoegd anders moeten we nog een paar dagen bij boeken. We zoeken naar een oplossing.

1. Lisette:
    29 september 2016
    Sushi is ook gewoon het lekkerst bij de Japanner ;) geniet nog van de laatste daagjes!
  2. Greetje van Gorp:
    29 september 2016
    Weer een mooi verhaal!
    Wat is de natuur toch geweldig daar...
    Ben benieuwd naar de foto's
    Nog een paar fijne dagen geniet!!!