Een beer op de trail

27 september 2016 - Hope, Canada

Vanochtend bijna een aanrijding met een coyote, we waren net bij ons hotel weg toen er ineens een coyote overstak. Een mooi begin van de dag. We zijn vandaag zuidwaarts gegaan van Clearwater naar Hope. We zijn een stukje omgereden omdat we door de Fraser Canyon wilden. Dit was zeker de moeite waard. De Fraser rivier stroomt enorm hard door de Canyon. Aan beide zijden steken de bergen er steil omhoog. Dit betekent veel steile stukken en een verraderlijke wind door de Canyon. We zijn hier nog op de Alexander Bridge geweest. En oude stalen brug over de Fraser River. Het rijdek bestaat uit een ijzeren rooster. Dit op 30 meter hoogte geeft een raar gevoel zeker met de sterke wind die door de Canyon jaagt.
Ik
Weet zijn verder gereden naar EC Manning, een reservaat op de grens met de USA.
We zijn al gewend dat de bewegwijzering in Canada niet al te best is en daar kwamen we vandaag weer achter. We hebben de Three Falls Trail gedaan. Hij stond te boek als 2.1 kilometer. Vol goede moed aan de hike dus. Al snel kwamen we een bord tegen met Three Falls Trail 5.6 kilometer. Toen we uiteindelijk bij de eerste Fall aankwamen, kwam daar bijna geen water uit. Op naar de tweede dan maar. Deze was helaas niet te zien. Niet getreurd, dan maar naar nummer 3. Na een stukje hiken kwamen we een zwaar bezweet iemand tegen die ons waarschuwde dat er 'down there' een grote beer was Toen hebben we ook maar besloten om om te draaien aangezien de eerste 2 Falls nogal tegen vielen. Al bij al rond de 10 kilometer gehiked weinig Falls gezien en omgekeerd vanwege een beer.
Voor we terug naar Hope zijn gereden, zijn we naar Cascade Outlook gegaan. Een uitzichtpunt op 1500 meter waar je mooi uitzicht hebt over de vallei en de omliggende bergen, tot in de USA aan toe. Sommigen zijn 2500 meter hoog.
Morgen onze laatste etappe naar Vancouver waar we nog 2 dagen verblijven. De foto's volgen waarschijnlijk pas morgen, want mn vrouwtje ligt al te knikkebollen boven de tablet.

1. Brigitte Sins:
    28 september 2016
    Je mat mijn maatje teveel af Ad.
    Op de vlucht voor een beer?????????? Haha