de key's en de schade van Irma

7 november 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend ons stulpje in Rotonda verlaten en naar de Everglades gereden. Hier hebben we weinig van kunnen zien omdat bijna alles nog is gesloten vanwege orkaan Irma. We hebben nog geprobeerd om een onverharde trail te rijden maar ook deze bleek helaas afgesloten. Op de terug weg zagen we wel een alligator oversteken, helaas wel op te grote afstand voor een foto. We hebben door alle sluitingen toen maar besloten om niet in Florida City te slapen maar alvast de Key's op te gaan. Hier was al snel te zien wat voor ravage Irma heeft aangericht. De gehele eilanden strook ligt nog bezaaid met puin, bomen en soms zelfs boten en campers. Om de paar meter zie je beschadigde huizen en het puin meters hoog liggen. Hier zijn ze voorlopig nog niet klaar met puin ruimen en schade herstellen. We zijn helemaal doorgereden naar Key West waar we in een charmant hotelkamertje aan het strand slapen. Vanavond hebben we tot onze grote vreugde opnieuw een outback steakhouse aangetroffen waar we weer lekker gegeten hebben.

1. Lisette:
    8 november 2017
    Wat zonde zeg....

Maar wat een mooi plekje hebben jullie nu weer!!
  2. Arjan:
    8 november 2017
    Ik dacht die zullen nog wel een keer vissen daar zo veel vis overal