bald eagle en halloween en kerstmis

28 oktober 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een drukke dag gehad. Als eerste zijn we naar Lake Kissimmee State Park geweest. Vervolgens zijn we naar Circle B Bar Reserve gereden. Hier hebben we een aantal trails gelopen, bij elkaar zo'n 10 kilometer. In het begin kwamen we veel kleine alligators en vele soorten reigers tegen. Op het eind van een van de trails kwamen we grotere alligators tegen. Deze waren 3 tot 4 meter en lagen in het gras te zonnen en een was rondjes aan het zwemmen. Hier hebben we mooie foto's kunnen maken met de alligators op 2 meter afstand. Vervolgens kwam er voor vrouwlief een droom uit. Na 4 jaar vakantie in Noord Amerika hebben we eindelijk een Bald Eagle gezien, Yvonne ik breng ze gewoon terug naar Bravis. De vrouw was al enthousiast maar toen zagen we in de verte nog een Roseate Spoonbill. Tja dat werd eigenlijk te veel van het goede. Ze is dan bijna niet meer te stoppen. Er zouden ook wilde varkens zijn in dit gebied en jawel hoor toen we net in de auto zaten kwamen we 2 wilde varkens tegen.
Na al dit natuur geweld zijn we naar de fantasie wereld gegaan. Naar Disney Springs, hier zijn veel restaurants en Disney winkels. Het is hier zaak om als man goed op de portemonnee te Letten anders zou er weleens een extra cargo vlucht geboekt moeten worden. Na weken lang boodschappen doen met opa gaat mij dat gelukkig goed af. Het is nog vroeg maar toch kriebelt het al bij de vrouw om de kerstboom te zetten, zeker na het bezoek aan de kerstwinkel van Disney. Het zal me benieuwen hoe lang het duurt voor de boom in de Tienhoven staat. Als laatste zijn we naar Old Town Kissimmee gegaan. Hier staat het hele jaar een outdoor pretpark met op zateravond een show met oude auto's. Dit was weer typische Amerikaanse overdaad, wel leuk om zo af en toe te zien. Er was live muziek op straat wat het een gezellige boel maakte. Mn vrouwtje heeft hier ook nog een cadeautje voor ons aanstaande nichtje gescoord. Tot slot nog gegeten bij Red Lobster, voor Amerikaanse begrippen iets duurder dan elders, maar wel lekker gegeten, ongelooflijk wat vrouwlief hier allemaal weer eet. Alleen jammer dat de serveerster een beetje traag en laks was. Dus ook hier kwamen de sessies met opa goed uit wat betreft de fooi.

1. Suus:
    29 oktober 2017
    Jeej, jullie hebben hem gezien! Wat hebben jullie al veel dieren gespot :-O Gaaf joh! Gewoon doen straks die kerstboom Diaan :-)
  2. Lisette:
    29 oktober 2017
    Jeejj cadeautjes! Ik voel haar al springen in m'n buik. Ze kan niet wachten haha!
    Dit was een geslaagde drukke dag zo te lezen en te zien 😁
  3. Annemarie:
    29 oktober 2017
    Jullie hebben straks nog een extra maand nodig om bij te komen van al deze indrukken 😉! Wel super wat jullie allemaal al gespot hebben!
  4. Greetje van Gorp:
    29 oktober 2017
    Wat een geweldige reis maken jullie toch!
    Fantastisch om zoveel dieren te zien
    Grappig om Diana in korte broek bij de kerstartikelen te zien!
  5. Aletha:
    29 oktober 2017
    Wauw, wat hebben jullie al veel dieren gezien, fantastisch!
  6. Sandrina:
    31 oktober 2017
    Wauw wat een beestjes alleen die alligator is niks voor mij brrr
  7. Yvonne:
    31 oktober 2017
    Wat een belevenissen weer;-)) Fijn dat ze terug komt Ad, ik mis haar nu al. Maar laat dat de pret niet drukken, geniet van jullie fantastische vakantie xxx