airboat

27 oktober 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Vandaag zijn we in Kenansville met een airboat op alligator jacht geweest op Lake Kissimmee. Met zo'n airboat kun je tot op en paar meter en bij kleine alligators zelfs 1 meter komen. De water temperatuur is aan het zakken wat betekent dat de alligators vroeger boven water komen om op temperatuur te komen. Het is mooi om met de airboat over het moeras te scheren. De vogels die je soms niet hebt gezien schieten vlak voor de airboat weg. We hebben verschillende alligators gezien van 4 meter tot 0.5 meter. Het blijven intrigerende beesten. Het meer zelf had volgens de captain veel te lijden gehad van orkaan Irma. Sommige eilanden zijn verdwenen andere verplaatst en op sommige plaatsen is de dichte bebossing uit elkaar getrokken en zijn nieuwe vaar kanalen onstaan. Ook zijn veel alligators verdwenen of in ieder geval niet meer op de plaatsen (territorium) waar ze voor de orkaan waren. Ook zijn veel jonge alligators van hun moeder gescheiden. Dit is op zich geen probleem omdat hij zelf voor zijn voedsel moet zorgen, hij is alleen wel de bescherming van mama kwijt. Dit is al het 4e jaar op rij dat we proberen een Bald Eagle te spotten, helaas vandaag weer niet gelukt. Toch zouden ze er echt zitten volgens de mensen die de airboat tochten verzorgen. Mn vrouwtje heeft nu besloten om niet naar huis te gaan voor ze er 1 gezien heeft. De SEH zal dus waarschijnlijk een poosje zonder roosters moeten doen. Verder was het een rustig dagje, we waren op tijd terug bij ons stulpje zodat we van het zwembad hebben genoten nu we die toch hebben. Vanavond Mexicaans gegeten. Dit zag er voor de vrouw niet best uit aangezien ze haar glutenallergie maar moeilijk leken te begrijpen. Niets was gelukkig minder waar, want ze heeft een flinke fajita gegeten met een voor ons onbekend bijgerecht wat erg lekker was volgens de baas. Voor een impressie van de airboat zie de bijgesloten filmpjes.

1. Yvonne:
    28 oktober 2017
    Ziet er allemaal weer fantastic uit. Maar even hé... in dit digitale tijdperk kan Diana gewoon vanuit Florida roosteren hoor, no problem at all. En dan wil ik ook nog wel komen helpen enzo;-))) Dus alles komt goed. Geniet ze nog X
  2. Lisette:
    28 oktober 2017
    Echt een alligator vakantie tot nu toe haha! Wat een heerlijke villa hebben jullie ook zeg. Lekker genieten!!
  3. Greetje van Gorp:
    29 oktober 2017
    Bijzonder hoor alligators van zo dichtbij!
    Ik blijf ze eng vinden...
    Maar jullie zien er relaxt uit
    Geniet ervan!
  4. Sandrina:
    31 oktober 2017
    Mooie foto's was wel gaaf die airboot 🤗🤗