Coyotes en Jaguars

17 september 2016 - Fernie, Canada

Vandaag zijn we van Golden zuidwaarts vertrokken naar Fernie. Onderweg van Golden naar Radium Hot Springs zagen we 2 Coyotes tussen de koeien lopen. De koeien leken zich totaal niet druk te maken om deze indringers en graasden rustig door terwijl de Coyotes tussen hun en de kalveren door liepen.
In Radium Hot Springs hebben we de Old Coach Trail gedaan. Een eenvoudige trail die parallel loopt met de Columbia River. Hier hebben we de eerste 2 herten in Canada gezien. Er staan om de 250 meter borden met overstekende herten maar tot nu toe hadden we er nog geen gezien. Op deze hike zouden we ook Bighorn Sheep kunnen zien. Nu zie ik meestal van vrij ver de beesten in de bossen maar na tig verdachte wezens te denken waarnemen, zag de vrouw de Bighorn Sheep gewoon in de straten van Radium Hot Springs lopen.
Deze komen daar gewoon gratis je heg snoeien. Tijdens de hike hoorden we steeds muziek vanuit Radium Hot Springs en bij terugkomst was het daar een hele drukte, dus daar moesten wij ook op af. Er bleek een gigantische oude autoshow te zijn. Allemaal perfect opgeknapte oldtimers. Al zijn wij geen auto freaks was dit toch mooi en indrukwekkend om te zien.
Hierna zijn we verder naar Fernie gereden. Onderweg begon het te regenen, dit nadat we voor september uitzonderlijk warm weer hebben gehad. Hopelijk is het morgen beter want bij dit weer zie je de bergtoppen niet en is het ook geen pretje om te hiken. Morgen gaan we weer noordwaarts naar Canmore.

1. Marja:
    18 september 2016
    Mooie auto s staat er wel een voor je tussen Ad wederom prachtige natuur zo te zien genieten julder wel
  2. Brigitte Sins:
    18 september 2016
    Wat een schitterende natuur daar zeg. En goed eten zo te zien.
    Je moet Diana niet teveel afmatten hè Ad.
    Ben weer benieuwd naar "mijn krant" van morgen
  3. Lisette:
    18 september 2016
    Doe mij die roze maar :D!