Warme bips

18 september 2016 - Canmore, Canada

Vandaag een vroege en lange rit van Fernie naar Canmore. We zijn om 6 uur vanochtend vertrokken en hebben zo een 450 kilometer gereden. Het eerste gedeelte oostwaarts ging over de Crowsnest Pass. Hier rij je tussen de hoge pieken van de besneeuwde Rockies. Hierna zijn we noordwaarts gegaan over een gedeelte van de Cowboy Trail. Hier rij je in een vallei op redelijke hoogte tussen verschillende ranches. Hier zijn verschillende films opgenomen. Hier stond een verraderlijke wind. Dit was wederom een mooi stukje met de hoge bergen van de Rockies naast je, waar op het laatste stukje de koeien vrij over de weg mogen lopen.Het laatste stukje naar Canmore zijn we over de Smith Dorien Trail gegaan. Dit is een 60 kilometer lange trail over onverharde wegen. Hier viel zelfs een klein beetje sneeuw. Om toch aan onze kilometers te komen hebben we aan het einde van deze trail, de Grassi Lakes Trail gelopen. Een 5 kilometer lange hike die geleidelijk maar toch verradelijk steil naar boven gaat. Hier waren 3 meren waar het water een prachtige kleur groen heeft. Hierna zijn we verder gereden naar Banff. Hier hebben we Lake Minnewanka bezocht en de Bow Falls. We blijven nu 4 dagen in de omgeving van Banff. Het weer was vrij goed vandaag maar voor de komende dagen geven ze een beetje wisselvallig weer af. De temperatuur is ook lager dan vorige week zeker in de ochtend. De komende nachten geven ze zelfs vorst af. Gelukkig voor vrouwlief is de auto voorzien van stoelverwarming, waar ze ook gretig gebruik van maakt. Ik vrees dat de Baliespetters rekening moeten houden met een verzoek tot nieuwe stoel voor jullie balie.

1. Marja:
    19 september 2016
    Mooie foto s prachtige kleuren
  2. Suus:
    19 september 2016
    Jaaaa, een nieuwe stoel! Ik sta achter je Diaan ;-) Zie het al helemaal voor me van de winter in de nachtdienst... Kerstboom en lampjes erbij, dekentje, muziekje op de achtergrond, wat een feest haha!
  3. Elleke:
    19 september 2016
    Wat een prachtige foto's. Heerlijk om iedere dag jullie verhalen te lezen. We genieten ervan! Heel veel plezier!!
  4. Janneke:
    20 september 2016
    Jaaaaaaa ik ben het er helemaal mee eens haha!!!
    Jeetje maar wat hiken jullie veel zeg, knap hoor. Heb weer lekker in de nacht jullie avonturen bij zitten lezen, helemaal super!
  5. Greetje van Gorp:
    25 september 2016
    Fijn om jullie verhalen te lezen!