Buffalo Roundup

28 september 2018 - Custer State Park, Verenigde Staten

Na een half uurtje rijden waren we vanochtend bij de Buffalo Roundup. Dit is een hele happening waarbij vrijwilligers ca 1300 Bizons naar eenander gebied drijven. De echte diehards zaten al uren van te voren op hun stoeltje op de heuvels te wachten. Normaal is het rond de 15 graden dus best lekker. Laat het nu vannacht gesneeuwd hebben en net boven nul zijn. Dit brengt de routine invulling van de gemiddelde Amerikaan voor zo een evenement echter niet in verwarring. Gewoon vanaf 7.00 uur op je stoeltje en continu fast food tot je nemen. Wij waren er om kwart over 8. De Bizons zouden rond half 10 voorbij komen
Het was dus best koud om zolang op een helling stil te staan, maar ja alles voor de foto.
Net na half 10 zagen we ze in de verte door de heuvels komen en ik moet zeggen dat het de moeite waard was om de kou te trotseren. Mooi om te zien hoe een kudde elkaar volgt, het lijken net mensen. Toch probeerden er enkelen te ontsnappen, dit onder gejuich van de duizenden toeschouwers.
Rond kwart over 11 zijn we weer vertrokken, over een modderweg, gelukkig is dit niet onze eigen auto.
Het was voor de reisleider even wennen want ook die heeft een redelijk Amerikaans ritme tijdens het rijden, slapen, eten, foto's nemen enz enz. Door deze gebeurtenis lag haar schema door de war maar dit heeft ze vakkundig opgelost door 2 eetsessies aan elkaar te plakken. Menig Amerikaan kan hier nog wat van leren.
We zijn hierna naar de Spearfish Canyon gereden. Het weer was nu beter dus hebben we nu wel de watervallen bezocht die we wilden zien.
Bij thuiskomst bij ons huisje kwamen de geit, de honden en katten ons verwelkomen. Aangezien de reisleider hier erg gevoelig voor is voorzie ik binnenkort bij Bravis een kleine kinderboerderij, aangezien de schrijver geen toestemming geeft voor een kleine uitgave van Artis. De reisleider had voor alle dieren natuurlijk wel wat te eten gekocht, wat inhoud dat de complete dierentuin nu dag en nacht voor onze deur staat. Ik sluit niet uit dat er morgen kleding voor de beesten aangeschaft wordt aangezien de reisleider het zielig voor ze vind. Jullie horen en zien hier vast nog wel iets van.

1. Rini Suurland:
    29 september 2018
    Mooi he, die beestenboel. Precies wat voor Diana.
  2. Matty:
    29 september 2018
    Geweldig gezicht zoveel bizons!
    Mooie foto’s weer, we genieten mee.
  3. Adri:
    29 september 2018
    Wat een leuk en kleurig gezicht, al die mensen op die stoeltjes! maar voor zo'n kudde buffels doe je wat!
  4. Lisette:
    1 oktober 2018