Joffre Lakes

15 september 2016 - Kamloops, Canada

Vandaag een op papier moderate hike. Zoals wel vaker klopt de beschrijving niet altijd en zo ook vandaag. Zoiets is altijd wel een goede relatietest.
We zijn vandaag naar Kamloops gereden en hebben onderweg Joffre Lakes bezocht. Dit zijn 3 berg meren met een prachtige aparte blauwe kleur. Deze hike zou gemiddeld zijn en ongeveer 12 kilometer. De kilometers klopten gelukkig wel maar over de zwaarte valt te twisten. Tot het 1e meer klopte de beschrijving. 5 minuten lopen en een werkelijk prachtig meer. Wij vol goede moed naar meer 2. Het begon vrij vlak maar al snel werd het steiler en steiler . De vraag van een van ons werd al snel gesteld of het nog ver was grote smurf? Na elke bocht moest grote smurf echter toegeven dat het einde nog niet in zicht was. Dit tot grote vreugde van smurfin. Na goed overleg tussen beiden kwamen er ongekende krachten los bij smurfin en werden de laatste meters in no time afgelegd. Dit meer was echt sprookjesachtig. Dit gaf smurfin zo veel moed dat ze besloot om ook het 3e meer nog te bezoeken, terwijl de hike hier als zwaar werd beschreven. Gelukkig was deze beschrijving ook niet helemaal zuiver en waren we vrij snel bij ook dit schitterende meer, met op de achtergrond mooie gletsjers. Na al dit moois was de terugweg een peuleschilletje en werd weer maar eens bewezen dat het in de relatietest wel goed zit. We deden 3,5 uur over deze prachtige wandeling. De route naar Kamloops was echt schitterend. Constant omringd door hoge bergen, tussendoor plaatsjes waar de tijd heeft stilgestaan zo leek het. Vanavond hadden we ook een betere chefkok. Mr. Mike, die ook echt verstand van gluten had, zij vroeg of het voor allergie of voor de mode was,had 2 heerlijke biefstukken  voor ons bereid, met voor grote smurf een mega  glas bier. Het is altijd weer een verrassing hoe groot de glazen met drinken zijn. Klein kennen ze hier niet, maar al dat hiken maakt dorstig dus je hoort ons niet klagen. In Kamloops had smurfin een kamer met jacuzzi gereserveerd en die heeft ze wel verdiend ook na deze mooie hike.

1. Lisette:
    Ook al zo schitterend!
  2. Brigitte Sins:
    16 september 2016
    I.p.v. de krant lezen wordt mijn ochgendritueel jullie reisverslag lezen.
    is ook nog leuker om te lezen dan de krant
  3. Marja:
    16 september 2016
    Wederom schitterend wat een prachtige natuur
  4. Sandrina:
    17 september 2016
    Dat water is echt blauw prachtig