Blaren en beren

14 september 2016 - Whistler, Canada

De beer is los. Vanochtend vroeg zijn we op berenjacht gegaan, en jawel naast de kant van de weg kwamen we een zwarte beer tegen. Het leek wel of hij voor ons poseerde. We hadden alle tijd om foto's van hem te maken en te filmen.
Jullie zullen vast begrijpen dat het vrouwtje helemaal klaar was voor een flinke hike.
We zijn rond half 10 met de gondel naar boven gegaan. We hadden een prachtig uitzicht over Whistler en zijn omgeving en een paar schitterende meertjes met idyllische kleuren.
We zijn meteen verder gegaan met de Peak to Peak. Zoals de naam al zegt is dit een gondel tussen 2 bergpieken. Dit was prachtig om met de gondel te doen en een knap staaltje techniek van de Canadezen.
Hier hebben we een hike gedaan met een prachtig uitzicht over gletsjers en het skigebied rondom Whistler. Naarmate we verder wandelden werden meters volgens de vrouw kilometers zodat de schatting van vandaag op ca. 75 kilometer ligt. De ware afstand was 15 kilometer maar trots dat ze het heeft volgehouden. We zijn daarna nog met een openstoeltjeslift naar een ander gebied geweest en de weg daar naar toe was ook zeker pittig te noemen. Al met al hebben we weer een mooie dag gehad, met helaas een wat mindere culinaire afsluiting bij een mexicaan die zo leek voor het eerst deed koken. Van de fietsafdaling is niets meer gekomen omdat de vrouw teveel last van haar kieten had en ze vanavond hoopt dat dokter van de B. de blaren door komt prikken, zodat we morgen weer fris en fruitig verder kunnen voor een hike bij Joffre Lakes en daarna door rijden naar Kamloops.

ps: leuk jullie reacties te lezen.

1. Linda:
    15 september 2016
    Leuk verhaal weer Ad! Geniet er van! De foto's zien er prachtig uit!
  2. Marja:
    15 september 2016
    Hallo wat een schitterende foto s prachtige kleuren je hebben al veel gezien en ondernomen heel wat km gelopen knap hoor En prachtig weer genietse groetje s
  3. Adri:
    15 september 2016
    Wat een schitterende vergezichten! en die beren.....ik weet nog van toen wij daar waren, de eerste keer schrok ik ervan, zo dichtbij! mooie tochten hoor! gaat op mijn verlanglijst...!? wanneer?? toch prachtig weer hebben jullie. geniet er van, tot horens weer gr. B&A
  4. Brigitte Sins:
    15 september 2016
    Wat een prachtig verhaal en foto's weer zeg
    Maar Diana last van de kieten haha.
    veel plezier nog
  5. Janneke:
    15 september 2016
    Mooi zeg, de foto's bij het verhaal! Ik doe het jullie niet na, 15 km bergwandelen, knap!
    En ik las eerst ook iets anders dan kieten hahaha...
  6. Dverwijs:
    15 september 2016
    Prachtige foto's, en een mooi verhaal!!!
    Fijne vakantie verder geniet ervan......
  7. Lisette:
    16 september 2016
    Wat ziet dat er prachtig uit!!
  8. Sandrina:
    17 september 2016
    Wat hebben jullie al wat km gelopen knap hoor, geniet ze nog