myakka River state park

1 november 2017 - Rotonda West, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg vertrokken naar Myakka State Park. Het was de bedoeling dat we naar the Deep Hole zouden gaan. Dit is een plek in het park waar veel grote alligators op de oevers liggen op te warmen. Aangezien er maar 30 personen per dag naar toe mogen besloten we om er vroeg bij te zijn. Bij aankomst in het park zei de Park Ranger dat het weinig zin had om naar the Deep Hole te gaan omdat ze vanwege de winter pas erg laat op de oever zullen komen en we in het park zelf meer kans hadden om grote alligators te zien. Aangezien het ook nog eens 5 kilometer lopen was in een gebied waar je makkelijk kon verdwalen, besloten we om niet naar the Deep Hole te gaan. We zijn toen eerst naar de grote uitkijktoren gegaan. Deze toren met hangbrug is 24 meter hoog en geeft een mooi overzicht over het park en de rivier. Terug beneden hebben we the Nature Trail gedaan. Omdat we zo vroeg waren (8 uur) hebben we verschillende hertjes en een familie wilde varkens gezien. De dag begon dus al goed. Vanaf hier zijn we naar the Birdwalk gegaan. Een groot steiger in het Myakka Meer waar we op zoek gingen naar de vrouw haar favoriet, de Roseate Spoonbill. Deze hebben we weliswaar op redelijke afstand, maar toch gezien. Ook kwamen er een paar Bald Eagles over en waren er nog vele andere grote vogels te zien. De temperatuur was inmiddels ruim boven de 72F dus de kans dat de alligators lagen op te warmen was dus groot. Bij de eerste speurtocht zagen we al meteen 14 grote alligators in de zon liggen. Ook op andere plaatsen in het park hebben we ze van zeer dicht bij kunnen zien. Bij de brug in het park lagen er ook te zonnen en waren er ook grote jongens aan het zwemmen, het is ongelooflijk hoe snel deze grote alligators zijn. Er was ook iemand met een net aan het vissen. Het bleek dat de rivier vol met vis zit want hij gooide 4 keer het net uit en 5 seconden later trok hij een vis uit het water. Dit was mooi om te zien. Hierna zijn we weer lekker naar ons zwembadje gegaan. Vanavond aan de Golf van Mexico gegeten waar een prachtige zonsondergang te zien was.