verhuizing naar de zon

31 oktober 2017 - Rotonda West, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we onze villa in Haines City verruild voor eentje in Rotonda. Dit ligt aan de westkust en een stuk zuidelijker. Het is hier prima vertoeven met zo'n 28 graden.
Het was een reis van 2.5 uur. Omdat we te vroeg waren om in de villa te kunnen, zijn we eerst naar Boca Grande gereden. Een eiland in de golf van Mexico dat op zijn breedst ongeveer 400 meter breed is. Op de brug hier naar toe zag het opperhoofd een dolfijn . Zoals gewoonlijk is ze dan niet meer te stuiten. Het eiland zelf word bewoond door veel gepensioneerden die zich veelal vervoeren met een golfkarretje. Wij als jonge goden hebben het eilandje te voet gedaan. Na deze tocht zijn we naar onze villa gereden . Terwijl we heerlijk aan het spartelen waren in ons zwembad, kwam de plaatselijke alligator in het meertje achter onze villa al snel voorbij zwemmen. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat het opperhoofd als een speer uit het water was om dit te vereeuwigen. Terwijl ze helemaal geïnstalleerd klaar lag om de alligator een fotoshop te geven, kwam er een slang voorbij gekropen aan de andere kant van de kooi (in Florida hebben bijna alle villa's een kooi om het terras om ongedierte en alligators buiten te houden) op 30 cm van het opperhoofd. Het was een zwarte racer, een waterslang die verder ongevaarlijk is. Het beestje zal gedacht hebben, die kaaskoppen hebben nog nooit een slang gezien. Na een uitgebreide fotosessie van deze slang op zijn tocht van 10 meter langs ons terras, was het opperhoofd in de hoogste alarmfase gekomen. Zij staat iig op scherp voor de komende dagen voor alle Wildlife.
U hoort hier morgen meer over. Zie ook video’s van vandaag.

1. Annemarie:
    1 november 2017
    Jullie nieuwe stek ziet er ook weer erg vervelend uit😎!
  2. Sandrina:
    1 november 2017
    Hahaha geweldig die foto in de supermarkt 🤗🤗
  3. Aletha:
    1 november 2017
    Het ziet er heerlijk uit! Geniet maar lekker daar van het zonnetje en al het wildlife!
  4. Lisette:
    1 november 2017
    Jullie hebben prachtige villa's uitgekozen!

Zit er al een kerstboom in de koffer??
  5. Greetje van Gorp:
    1 november 2017
    Het ziet er weer prachtig uit! En wat een heerlijk weer genieten maar!!