PJ Lake

12 september 2015 - Ashford, Washington, Verenigde Staten

De boodschap voor vandaag was steile beklimmingen. Het was wederom mooi helder weer. We hebben als eerste de Hurricane Hill Trail gedaan. Dit was een zeer pittige beklimming die ons meteen goed wakker maakte. Het einddoel was echter zeker de moeite waard met een prachtig uitzicht over de Strait of Juan de Fuca en daarachter Vancouver Island. Dit op een hoogte van 5757 feet.

Hierna had vrouwlief PJ Lake trail op de agenda. Dit hebben we geweten. Volgens de boeken een verval van 320 meter geleidelijk naar beneden. Waar het fout zat hebben we geen boodschap aan, feit was dat het een bizarre klim was waar ook ik tegen de limiet aan zat om terug boven te komen. Volgens de papieren moest het een wandeling van 3,2 km zijn heen en terug, maar dat hadden we al lang gelopen en nog steeds geen PJ Lake te zien. Dus zijn we maar teruggegaan. De terug weg was een flinke knauw waarbij we soms om de 10 meter moesten rusten vanwege de steilte. Boven aangekomen heeft vrouw een mooie boodschap achter gelaten voor PJ Lake.

Hierna zijn we naar Ashford gereden een rit van 4.5 uur. Morgen gaan we Mnt Rainier op die een hoogte heeft van 4392 meter.

Ps. Trots op mn vrouw dat ze de beklimmingen van vandaag heeft volbracht