Whale watching

11 september 2015 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Vanwege het mooie weer vandaag de plannen aangepast en  gaan whalewatchen. Gewoonlijk is het 's ochtends mistig in Washington, maar de laatste dagen is het erg zonnig en lekker weer.

Om half 11 vertrokken voor een tocht  richting Vancouver Island in de Strait of Juan de Fuca.
De eerste 2 uur was er weinig tot niks meer te zien dan bij ons in de krabbekreek.

Dit zou echter spoedig veranderen. De schipper kreeg bericht dat vlak voor het eiland San Juan een groep Orca's aan het jagen was. We hebben hier van dichtbij zoals op de foto's te zien een mannetje en vrouwtje zien jagen op zalm. Verderop waren nog meerdere Orca's aan het jagen.

De vis was echter nog niet op en al snel kregen we bericht dat er een vis gespot was die niet eens bij ons in de krabbekreek past.
Het bleek om een vinvis te gaan. Het is de 2e grootste walvissoort. Deze komt hier eigenlijk nooit  voor en zelfs de bemanning had deze nog nooit gezien. Dit was geweldig  te zien dat zo een grote vis aan het jagen is op korte afstand van de boot.

Zoals de gids zei "amazing".

'S avonds hebben we erg chique gegeten en Diana volgens mij een stuk van die vinvis. Morgen trekken we zuidwaarts naar Mount Rainier NP, een rit van 3.5 uur, maar eerst ons laatste stukje nog van OLYMPIC NP.

Groetjes

1. Lisette:
    11 september 2015
    Gaaf!!
  2. Marja:
    11 september 2015
    Wat een belevenis ! Mooie foto s super!
  3. Janneke:
    15 september 2015
    Jeetje wat is het mooi daar zeg!! Stelletje bofkonten :-)