Rondreis West-Canada 2016

21 augustus 2016 - Amsterdam, Nederland

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer met alvast de voorbereiding voor onze nieuwe reis. Dit jaar staat West-Canada op het programma. We hebben weer een auto gehuurd en gaan rondreizen door de Rocky Mountains. Natuurlijk hebben we er weer erg veel zin in. We hopen dat jullie weer kunnen meegenieten van onze avonturen. In december 2015 zijn de tickets al geboekt met een hele mooie prijs van nog geen 400 euro per persoon vliegen we met Air Canada. Onze route ziet er als volgt uit, maar daarin kunnen altijd nog wijzigingen plaatsvinden.

12-9 Amsterdam - Vancouver

De vlucht vertrekt om 11.55 uur. We vliegen eerst naar Toronto waar we een korte tussenlanding hebben en daarna vliegen we door naar Vancouver. Aankomst 19.10 uur plaatselijk tijd. Er is 9 uur tijdsverschil, dus in Nederland is het dan al 13 september 4.10 uur 's nachts. Eerst halen we de huurauto op en misschien doen we ook nog boodschappen om dan te gaan overnachten in het Travelodge Hotel Vancouver Airport.

13-9 Vancouver - Penticton

Vandaag gaat de route van start. We rijden richting Hope naar de Othello Tunnels en de Fraser Canyon. Daarna gaan we naar EC Manning Provincial Park waar we een paar wandelingen zullen doen. Dan rijden we door naar Penticton waar we overnachten in Spanish Villa Resort wat gelegen is tegenover het strand van Okanagan Lake.

14-9 Penticton - Revelstoke

De rit gaan verder naar Revelstoke waar we deze dag al een bezoek hopen te brengen aan Revelstoke National Park. Hier staan ook weer wandelingen op het programma. We overnachten in de Revelstoke Lodge met uitzicht op de bergen en de stad.

15-9 Revelstoke - Canmore

Vandaag passeren we een tijdsgrens en hebben we een uurtje korter. Het tijdsverschil met Nederland is dan 8 uur. We hebben vandaag nog tijd om nog een keer een bezoek te brengen aan Revelstoke NP en rijden dan door Glacier NP ook hier staan een paar wandelingen op het programma. De route vervolgt door Yoho National Park en we overnachten in Canmore wat gelegen is in Banff NP. In deze regio bevinden zich nationale parken die aan elkaar verbonden zijn. Yoho, Banff en Kootenay. We verblijven hier eerst 2 nachten en zullen later terugkomen voor nog 3 nachten. 2 overnachtingen in de Banff Boundary Lodge waar we een loft hebben op de bovenste etage met 2 slaapkamers, (dus mochten we onenigheid hebben....) een woonkamer met open haard en keuken.

16-9 Canmore - Canmore

Vandaag nog een hele dag om de parken in deze omgeving te verkennen.

17-9 Canmore - Waterton

Vandaag gaan we richting Waterton National Park. Dit moet ook weer een mooi park zijn. We gaan het zien, want ook hier staat weer genoeg op de planning. We blijven hier 2 nachten en slapen in de Crandell Mountain Lodge. Een kamer met kleine keuken en een open haard.

18-9 Waterton - Waterton

Vandaag nog een hele dag in Waterton NP. Misschien gaan we de Crypt Lake trail doen. We moeten dan eerst met een bootje 15 minuten varen naar het begin van de wandeling. Deze hike komt voor in verschillende lijsten van de beste hikes ter wereld. Dussss....we hopen op mooi weer dan gaan we misschien een poging wagen. Het is een wandeling van 17 km heen en terug.

19-9 Waterton - Canmore

We rijden weer terug richting Banff/Yoho/Kootenay waar we nog 3 nachten zullen verblijven. Dit is zo'n groot gebied waar veel te zien is en heel veel wandelingen dat we ons hier nog wel een paar dagen kunnen vermaken. We slapen 3 nachten in Canadian Rockies Chalets. Hier hebben we een suite met 2 slaapkamers een complete keuken en zithoek met uitzicht op de Rocky Mountains.

20 en 21-9

1 van deze dagen willen we de Iceline trail lopen. Ook dit schijnt weer een prachtige wandeling te zijn. Ook weer een lange wandeling waar we dus een dag voor uittrekken.

22-9

De route gaat weer verder vandaag over de Icefields Parkway, waarvan ze zeggen 'de mooiste autoroute van Canada. We zijn natuurlijk erg benieuwd. Langs deze weg weer veel stops en bezienswaardigheden. De route eindigt in Jasper National Park waar we 3 nachten zullen blijven. We slapen hier, Pine Bungalows, echt midden in de natuur waar de herten en (zelfs beren) gewoon op het terrein rondlopen. We hebben een huisje met 2 slaapkamers en open haard.

23 en 24-9

Nog 2 volle dagen om Jasper National Park te bezoeken. Ook hier hebben we weer genoeg op de planning.

25-9

We verlaten Jasper en rijden eerst richting Mount Robson Provincial Park. Mount Robson is de hoogste berg van de Rocky Mountains met bijna 4000 km. We hebben hier 2 watervallen op de planning staan om te bezichtigen en vervolgen dan onze route naar Wells Gray Provincial Park. Dit park heeft als bijnaam Waterfall Park, er zijn maar liefst 250 watervallen te vinden. De bekendste zijn Dawson Falls, Spahats Falls en Helmcken Falls. De laatste is met een hoogte van 141 meter de vierde hoogste waterval in Canada. We overnachten in Clearwater in de Jasper Way Inn gelegen aan het Dutch Lake. We hebben hier een kamer met complete keuken en uitzicht op het meer. Vandaag passeren we weer een tijdsgrens en is het verschil weer 9 uur met Nederland.

26-9

Vandaag hebben we nog een dag tijd voor Wells Gray PP. Aan het eind van de dag rijden we verder om te overnachten in Cache Creek. Robbie's Motel.

27-9

We vertrekken voor een mooie route richting Whistler wat ons einddoel is voor vandaag. We hebben voor vandaag nog wel een mooie wandeling op de planning namelijk Joffre Lakes. Deze hike is zo'n 11 km met een hoogteverschil van 400 meter en 3 hele mooie meren. Overnachting in Whistler in het Pinnacle Hotel. We verblijven hier 2 nachten in een standaard studio met balkon, bubbelbad, keuken, open haard en zithoek.

28-9

Vandaag een hele dag in Whistler. Hier bevindt zich 1 van de grootste skigebieden in Canada. Hier werden in 2010 samen met Vancouver de Olympische winterspelen gehouden. We hopen op mooi weer zodat we met de kabelbanen naar boven kunnen om nog wat mooie wandelingen te maken.

29-9

Alweer de voorlaatste dag. We vertrekken uit Whistler en volgen de Sea-To-Sky Highway om in Vancouver te eindigen. Deze route behoort ook tot 1 van de mooiste in Canada. Er zijn verschillende mooie uitzichtpunten en watervallen. We hebben waarschijnlijk nog wel tijd om in Vancouver nog wat te bekijken. Wat we graag willen zien is Stanleypark. We overnachten in het Tropicana Suite Hotel.

30-9

Vandaag de dag van de terugreis. We hebben nog wat tijd om wat te bezichtigen, want we hebben een late vlucht. Onze vlucht vertrekt om 18.30 uur. We hebben een tussenlanding in Londen waar we maar 1,5 uur hebben voor onze overstap. Dit zal spannend worden of we dat gaan halen....Om half 4 in de middag van 1 oktober hopen we weer op Hollandse bodem te landen.

1. Adri:
    22 augustus 2016
    Ohhhhhh, geweldig als ik het allemaal lees, dat wordt een geweldige reis!
    veel plezier met de laatste voorbereidingen en een goede reis en verblijf in het Noord-westen van Canada.
  2. Sandrina:
    23 augustus 2016
    Geweldig lijkt me een heel avontuur
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en vooral mooie foto's