zeekoeien

26 oktober 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Vandaag weer een typisch Amerikaanse dag met alle uitersten en uitwassen die Amerika te bieden heeft. We zijn vandaag naar de westkust van Florida geweest. Als eerste naar Homossasa Wildlife Refuge. Hier leven zeekoeien die gewond, er wordt voor hun gezorgd tot ze terug kunnen naar open water. In de winter komen hier tevens veel mannatees naar de spring om te overwinteren. Het water is daar lekker warm voor hun. Als volgende zijn we naar Crystal River gereden om de zeekoeien vanuit de Kayak in het wild te zien. Ook vandaag de taken weer netjes verdeeld. Een zeekoe kan meer dan 300 kilo wegen en dan is het apart dat ze in erg ondiep water leven. Als we met de Kayak boven zo'n koe varen zou je zeggen dat ze de kano zo omver kunnen gooien, maar ze wijken juist uit om contact te voorkomen. Het was hier een mooie omgeving met allemaal kleine kanalen door de stad heen zodat de zeekoeien echt bij de mensen voor de deur zwemmen. Ook de springende vissen in dit water was mooi om te zien. Na het kajakken nog even heerlijk gezwommen. Helder water met veel vis!  Diana zal proberen een paar filmpjes te plaatsen. Op de terugreis zijn we bij een lokaal restaurant wezen eten. Van de buitenkant zag het er niet al te groot uit, maar binnen bleek het toch echt een enorme vreetschuur. Onvoorstelbaar dat mensen zoveel kunnen eten en wat niet op kan dan maar mee naar huis, maar in ieder geval nooit kleinere porties bestellen. Ik denk dat het gemiddelde gewicht ruim boven de 100 kilo lag met enkele uitschieters tot 200 kilo. Amusant om een avondje dierentuin te bekijken. We hebben overigens heerlijk gegeten.
Tot morgen en bedankt voor alle leuke reacties!

1. Aart:
    27 oktober 2017
    Mooie omgeving daar zeg
    Lekker weer geniet ze.
    Ps
    Ad heb jij de koeien nog gemolken
  2. Sandrina:
    31 oktober 2017
    Prachtig daar en leuk die zeekoeien🤗🤗