Alligators en een bobcat

25 oktober 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Na een lekkere nachtrust in onze villa, zijn we vanochtend naar de oostkust van Florida vertrokken. Na een reis met ontelbare tolpoorten zijn we naar een rit van 3 uur en vele dollars lichter aangekomen bij de Blackpoint Wildlife Drive. Hier zouden we alligators kunnen zien en heel zeldzaam werd hier een bobcat gezien. Als dit wordt vermeld dan zullen velen van jullie weten dat de helft van dit paar niet te houden is en bij elke schaduw of windvlaag een alligator ziet. Na verscheidene nep alligators zag vrouwlief op den duur toch echt een echte alligator in het water, deze was zeker 2 meter, dus jullie zullen begrijpen dat dit voorval in Florida niet in stilte is voor bijgegaan. Al snel kwamen we nog enkele alligators tegen die lekker lagen te zonnen. Jullie zullen begrijpen dat de sensatie toe nam in de Dodge. Op het laatste stuk van de drive zag de vrouw ook nog een bobcat( een grote wilde kat) deze laten zich zelden in het wild zien en hij was dan ook net zo snel verdwenen als we hem zagen. Het is dat er een oosten wind staat anders hadden jullie dit heugelijke feit zeker in Zuidwest Nederland kunnen horen. Hierna zijn we naar Manatee (zeekoe) Observation Deck gereden . Hier zagen we naast de manatees een Osprey ( grote roofvogel) en enkele pelikanen de sportvissers voordoen hoe makkelijk het is om een visje te vangen. Met de adrenaline vol in de aderen zijn we hierna naar Kissimmee gereden om hier per kano nog meer alligators te vangen. De tocht hebben we eerlijk verdeeld, 1 man peddelen de andere navigeren. U mag zelf invullen wie wat. Na eerst enkele kleine schildpadden te zijn tegen gekomen, zag de peddelaar al snel een kleine alligator zonnen. Na nog 2 grote ons onbekende vogels te hebben gezien zag ik opeens vanuit mn ooghoek een alligator van zeker 5 meter, dan besef je dat zo'n een kano toch wel erg klein is ten opzichte van een alligator. Voordat de kano gedraaid was was de gator helaas al tot aan zn ogen verder het water ingezakt. Erg indrukwekkend zo'n beest van zo dichtbij in een bootje. Vanavond heeft de vrouw krokodil gegeten bij ons favoriete ( en enige) restaurant. Ook dit was weer een hele beleving.
See you later alligator

1. Greetje van Gorp:
    Spannend... Prachtige foto's!
  2. Aletha:
    26 oktober 2017
    Super al die dieren, indrukwekkend zo'n engerd naast je bootje 😱! Maar zo te lezen zijn jullie er heelhuids uit gestapt!
    Leuk jullie verhalen, ik reis lekker mee op afstand!
  3. Kees:
    26 oktober 2017
    Je had ze moeten voeren vanuit de kano.
  4. Elleke:
    26 oktober 2017
    Haha zie het al helemaal voor me. Wat ontzettend bijzonder om daar zo tussen te varen. Lijkt me ook heel eng.
    Bedankt voor de leuke verslagen elke dag, erg leuk! Geniet van jullie vakantie!!!
  5. Annemarie:
    26 oktober 2017
    Wauw ziet er allemaal super gaaf uit, mooie foto’s! Geniet er maar lekker van!
  6. Els van der Veren:
    27 oktober 2017
    Wat leuk , ik heb het gevoel het van dichtbij mee te maken. Zo neem je ons mee in je verhaal. Kijk uit naar het volgende verslag. Tot die tijd , heel veel plezier, en wees voorzichtig bij al die wilde beesten.