Trump en een alligator

24 oktober 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Vandaag via de A1A van Miami naar onze villa in Haines City gereden. In Miami zie je een groot contrast tussen rijk en arm. Vanaf ons hotel naar Miami Beach zou ik als vrouw alleen niet over straat gaan, een berg armoe en ellende. Eenmaal het water over op de A1A staan de residenties als rijtjes huisjes langs de kust. Waaronder enkele Trump residenties. Ongelooflijk het verschil tussen arm en rijk, maar ook de hoeveelheid rijken.
Na een rit van 4 uur langs ontelbaar veel palmbomen zijn we bij ons stulpje voor deze week aangekomen. Ook hier zie je dat er erg veel geld zit in deze staat. Bij aankomst eerst maar een duik in het zwembad genomen nu het toch kan. We zitten hier wel vrij afgelegen van winkels en horeca, maar toch een fantastisch lokaal restaurant gevonden op 3 mijl. Een typisch oud vervallen restaurant aan de rand van een meer, met een vervallen terras met Kees van 't Maantje en grote Hein aan de bar. Als klap op de vuurpijl nog een kleine alligator ( 1 meter) naast ons terras die smachtend op een restje of op ons lag te wachten. Het eten was eveneens verrassend goed, hier gaan ze ons van de week zeker vaker zien.