Beartooth Highway

25 september 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend besloten om de Beartooth Highway helemaal te rijden, van de week hadden we al een stuk gedaan. Dit betekende wel een reis van 7 uur.
We moesten anderhalf uur rijden voordat we bij de Beartooth Highway aankwamen. Er werd gewaarschuwd dat er kans op sneeuw was en dat de weg Icy kon zijn. Dat was hij.
We begonnen in Red Lodge op 2200 meter hoogte, al snel lag er in de bermen een klein laagje sneeuw. Het uitzicht was echt fantastisch. Na het nodige klimwerk passeerden we het hoogste punt op 3700 meter. Er was ijs en sneeuw op de weg, wat niet voor iedere weggebruiker leuk was. We zaten achter een auto zonder winterbanden en die had alle moeite om boven te komen en slipte vaak weg. Op het bovenste gedeelte was niet overal een vangrail wat voor die auto niet zo fijn was denk ik. Ook kwamen we 2 motoren tegen die het niet echt meer zagen zitten. Gelukkig kwamen we ze beneden wel tegen. De afdaling gaf ook prachtige uitzichten over de vallei.
We zijn hierna nog naar Yellowstone geweest. We hebben Mammoth Hotsprings en Norris Geysers bezocht. Mooi staaltje werk van de vulkaan.
Om aan onze dagelijkse portie wild te komen (onderweg weer een Bald Eagle gezien en eindelijk weer wat Elken. Ook zagen we nog berggeiten).gingen we kijken of onze beer er nog zat.
En die zat er. Op het moment dat we aankwamen ging hij in de achtervolging naar de moeder en baby Grizzlies die we van de week hadden gezien. Helaas waren we te laat om dit te filmen. We hoorden van toeschouwers dat de moeder Grizzly een deel van zijn karkas had meegenomen. Hij was daar duidelijk niet van gediend, en zo hoort dat ook een vrouw komt niet aan een man zijn eten🤬. Ze konden hem net voor blijven waarna hij weer terug maar zijn karkas ging. Hier konden we nog enkele foto's van hem nemen.
Morgen gaan we weer verder richting Bighorn NP.

1. Lisette:
    26 september 2018
    Vergeet de eekhoorntjes niet te benoemen bij al dat wild!😋
  2. Marja Ista:
    26 september 2018
    Ik ben weer 'bij'. Paar dagen geen tijd gehad om jullie verhalen te lezen. Wat is dát prachtig daar! Schitterende foto 's!
  3. Sandrina:
    26 september 2018
    Indrukwekkend wat is het mooi daar 😍