Olympische Beer

13 september 2016 - Whistler, Canada

Vanochtend allebei vroeg wakker ondanks de lange reisdag. We zijn via de Sea to Sky highway naar Whistler gereden. Dit is een erg mooie route met continue het water en de hoge bergen naast je. Onderweg hebben we de Brandywine Falls en de Alexander Falls bezocht.
In 2010 zijn een groot gedeelte van de Olympische Spelen in Whistler gehouden. De accommodaties zijn er nog steeds en we hebben enkele hiervan bezocht.
Hier was ook een dirtroad naar Cannaghan Lake. Dit was een erg hobbelige en soms steile weg van 8 km. De SUV heeft hier flink zijn best moeten doen, maar het uitzicht op dit meer was zeker de moeite waard.
Bij het Olympisch dorp hebben we nog een hike gedaan. Deze ging over een mooi riviertje met een mooie hangbrug. Ook lagen hier nog oude treinstellen van een oud trein ongeluk. Deze hebben ze laten liggen en zijn nu helemaal onder de graffiti gespoten. Een apart gezicht zo in de mooie natuur.
Hierna zijn we naar Whistler gereden. Een mooi wintersport plaatsje waar in de zomer met de fiets van de skipistes wordt afgedaald. Misschien dat Diana dit morgen ook gaat doen. De beelden van de actioncam zullen dan zeker spectaculair zijn.
Whistler staat nog steeds erg in het teken van de Olympische Spelen. De ringen op de Olympic Plaza zijn dan ook een gewild foto object. Aangezien wij ook af en toe een fotootje schieten moesten wij hier natuurlijk ook op af. Na de hele dag als een echte detective op beren te hebben gespeurd, en uiteraard een keer of 100 vrouwlief voor niks een berg op laten turen, kwam op Olympic Plaza een enorme verrassing uit de bossen. Op dit drukke plein kwam een zwarte beer uit de bossen. Gelukkig vertrouwd vrouwlief me nog steeds en na 4 x turen vloog ze als een speer achter Yoghi beer aan om nog net de achterkant van de beer op de foto te krijgen. Er was een dappere krijger die de beer heeft weggejaagd wat op zich jammer was voor nog meer foto's maar wel beter voor beer en de mensen in de omgeving. Wel vreemd natuurlijk dat we in 3 jaar Noord Amerika onze nek tig keer op een dag verdraaien om 1 keer in Yellowstone  een beer te hebben gezien (te ver voor een mooie foto), en nu op een van de drukste locaties de beer zo uit de struiken komt.
Morgen zijn we nog een dag in Whistler en gaan we met de gondel de bergen in. Natuurlijk op berenjacht en wie weet met Diana als kamikaze piloot naar beneden.

1. Brigitte Sins:
    14 september 2016
    Wat een schitterende natuur zeg. Prachtige foto's en video's.
    Wat doen jullie veel op 1 dag haha
    Enjoy
  2. Suus:
    19 september 2016
    Zo gaaf dat jullie ondertussen al 2! beren hebben gezien! Echt, te gek! Ben een tikkie jaloers hoor hihi. En wat hebben jullie al onwijs veel gelopen zeg, knap hoor!
  3. Sandrina:
    20 september 2016
    Jullie schoenen zijn wel versleten tegen dat jullie terug zijn globetrotters xx