Een lange reis

27 september 2018 - Hermosa, Verenigde Staten

Vanmorgen al vroeg vertrokken naar South Dakota. We hebben in totaal ruim 700 km gereden. Het eerste gedeelte was door het Bighorn National Forrest. Jullie zullen wel begrijpen dat we hier uiteraard geen Bighorn zagen, maar wel een Moose. Doordat je al op 2000 meter hoogte rijdt heb je niet echt in de gaten hoe hoog deze bergpassen zijn totdat je boven bent. We zijn verschillende keren een top ruim boven de 3000 meter gepasseerd. Een erg mooie route met vooral het laatste stuk veel herten en pronghorns. Na de afdaling zijn we 350 kilometer over de snelweg gevlogen, naar Devils Tower.
Een ontzettend groot, lelijk maar toch indrukwekkend massief stuk rots dat als een grote middelvinger in de lucht steekt. Hierna werd het weer slechter, mede door de hoogte hangt de bewolking in het bos, dit samen met de neerslag gaf dichte mist tot gevolg. Zo snel dat het er was, was het ook weer weg.
In de namiddag nog geshopt in Rapid City, jullie kunnen iig weer foto's verwachten, worden op dit moment weer bijgewerkt. Na een erg goede Mexicaanse maaltijd zijn we naar ons verblijf in Hermosa gereden. We slapen hier in een huisje in het buitengebied waar tegen de schemer toen we aankwamen bijzonder veel hertjes liepen. We blijven hier 4 nachten.
Morgen gaan we naar de Buffalo Roundup. Hier worden 1300 Bizons bij elkaar gedreven om te worden nagekeken enz. door vrijwillige cowboys.

1. Annemarie:
    28 september 2018
    Goedemorgen wat weer een fantastische reis maken jullie!!!
  2. Marja:
    Prachtig weer !!
  3. Rini Suurland:
    28 september 2018
    Toch weer foto's. Mooie plaatjes. Have fun.
  4. Sandrina:
    1 oktober 2018