Coming soon...Roadtrip Rockies

10 september 2018 - Sint-Annaland, Nederland

17/09/2018 - 6/10/218

Hallo allemaal,

Hier zijn we dan weer met ons allereerste verslag van onze aanstaande reis. Dit jaar staat er een rondje Rocky Mountains op de planning met veel nieuwe parken en een paar parken die we onze allereerste reis ook bezocht hebben. Parken die we gaan bezoeken en behoren tot de Rockies zijn Grand Teton, Yellowstone en Rocky Mountain National Park. Maandag 17 september vliegen we om 11.55 uur naar Toronto waar we een overstap hebben voor het laatste stuk richting Denver. In Denver, Colorado, start onze route. Na de eerste overnachting in Denver rijden we richting Glenwood Springs. Hier staat een bezoek op de planning aan de Maroon Bells, een hoge bergketen. Tevens heeft de vrouw ook nog een pittige hike naar Hanging Lake in gedachten. Dit schijnt een heel mooi meer met watervallen te zijn. We verblijven hier 2 nachten. Daarna trekken we verder naar Dinosaur National Monument. Hier zijn nog opgravingen van dino's te zien. We overnachten in Rock Springs, Wyoming, zodat we gelijk al een eind op weg zijn voor het nationaal park Grand Teton, dat we onze allereerste reis ook bezocht hebben. Dit park behoort zeker tot onze favorieten. Voor ons bezoek aan Grand Teton overnachten we in Jackson Hole, een echt western stadje. Wie de eerste reis ook al mee las weet misschien nog wel dat Diana zich hier voor even hulde in echte 'cowboykleding'. Na 2 dagen rijden we verder naar nog zo'n schitterend park wat we onze eerste reis bezochten namelijk Yellowstone. Hier maakten we voor het eerst kennis met de machtige bizons die gewoon over de wegen lopen. Ook zagen we hier voor het eerst 2 beren in het wild. Goede herinneringen aan dit park dus en ook nu staat er weer genoeg moois op de planning. We hebben 3 dagen om dit park te bezoeken en we overnachten hiervoor in Cody. We hopen nog een klein beetje geluk te hebben en deze keer toch de Beartooth Highway te kunnen rijden. Dit is 1 van de mooiste scenic roads in de VS. In 2014 hadden we pech en was de weg door sneeuwval afgesloten. Kleine mijlpaal was hier toch wel dat vrouwlief haar eerste wildplas sessie hier had....tranen gelachen. 26 September rijden we verder naar het gebied Bighorn National Forest en Bighorn National Canyon. Hier hopen we wilde mustangs te zien. Er is hier een leuke ranch uitgezocht om te overnachten. De volgende dag staat er een stevig eindje rijden op de planning. We rijden door Wyoming naar South Dakota. Hier verblijven we 4 nachten op alweer een leuke ranch. Deze dagen willen we gebruiken om een bezoek te brengen aan Custer State Park, Badlands NP, Mount Rushmore, (Dit is een monument wat een symbool is voor de eerste 130 jaren van het bestaan van de Verenigde Staten. Er werden  vier Amerikaanse presidenten uitgekozen, wier portretten uit de granieten rotsen moesten worden gehakt. De presidenten werden geselecteerd op basis van hun verdiensten in het behoud van de republiek en de uitbreiding van het grondgebied. George Washington en Abraham Lincoln, destijds de twee populairste presidenten uit de geschiedenis, werden als eersten gekozen, gevolgd door Thomas Jefferson vanwege de Louisiana Purchase in 1803. Ten slotte werd op aandringen van toenmalig president Coolidge ook Theodore Roosevelt geselecteerd)..de Spearfish Canyon Scenic Byway en nog meer mooie scenic roads. Het schijnt een heel mooi gebied te zijn. Maar het belangrijkst waarvoor we hier komen is natuurlijk de jaarlijkse Buffelo Roundup. Dit event wordt ieder jaar gehouden op de laatste vrijdag in september. Alle buffels uit het Custer State Park, zo'n 1300 worden dan bij elkaar gedreven voor een inenting en een gezondheidscheck. De populatie willen ze altijd rond de 1300 houden dus een teveel aan buffels/bizons wordt gevangen en elders uitgezet. Het schijnt een geweldig spektakel te zijn als je de grond voelt beven, het gedreun van de hoeven hoort en de stofwolken ziet als de cowboys en cowgirls de bizons op hun paarden richting het dal drijven, dus dit staat al even op het verlanglijstje bij het vrouwtje. 1 Oktober staat er dan weer best een lange rit op het programma. We rijden naar ons laatste te bezoeken National Park, namelijk Rocky Mountain NP. Ook hier staan weer een aantal wandelingen/hikes op de planning zoals in alle andere parken het geval is. We hopen dat hier een lang gekoesterde wens van Diana in vervulling gaat, namelijk het zien van een eland (Moose). Naar dit prachtige dier is ook in Canada al flink gezocht, alleen kwamen we hier niet verder dan alleen een moose keutel. Op 5 oktober sluiten we ons bezoek hier af en leggen we het laatste stuk af naar Denver waar we de auto weer inleveren en van hieruit weer terugvliegen naar Nederland. Er staan deze reis weer genoeg kilometertjes voor de benenwagen op de planning, we gaan zien of dit gaat lukken met de geweldige voorbereiding die vrouwlief al heeft gedaan. Het zal  vast en zeker weer niet saai worden. We hopen dat jullie weer gaan meegenieten van onze belevenissen.  De route kaal is ongeveer 2833 km. Maar hier komen natuurlijk alle kilometers in de parken nog bij. Misschien worden er nog wat foto's van onze eerste reis geplaatst om alvast een indruk te krijgen.

1. Lisette:
    11 september 2018
    En als jullie terug komen staat er iemand te popelen om mee naar huis te mogen!🤩
  2. Els van der Veren:
    12 september 2018
    Klinkt weer veelbelovend. Kan niet wachten op de verhalen en de ongetwijfeld prachtige foto's. Heel veel plezier.
  3. Sandrina:
    12 september 2018
    Veel plezier en geniet ervan ik wacht de mooie foto's af 🤗
  4. Greetje van Gorp:
    16 september 2018
    Ik wens jullie een hele mooie reis!