het einde

11 november 2017 - Mitry-Mory, Frankrijk

We zitten op dit moment op het vliegveld in Parijs. Na een nachtelijke vlucht nu 4 uur wachten voor onze aansluiting naar Düsseldorf.
Het was voor ons een leuke, verrassende andere vakantie dan gewend.
We zijn deze keer maar in 1 staat gebleven maar hebben toch 7000 kilometer gereden. Met het weer hebben we het enorm getroffen. Het is daar herfst maar toch hebben wij steeds tegen de 30 graden gehad. De eerste week ietsje minder, declaatste 2 weken volle bak 30. Gisteren was het weer al minder 24 graden en bewolkt en dat schijnt rond deze tijd vrij normaal te zijn. We hebben voor ons doen veel op het strand doorgebracht en daarbij zal vooral Siesta Key Beach met zijn zachte witte zand zeker in onze herinnering blijven.
Het Wildlife heeft ons enorm verrast in Florida. Een alligator op 2 meter zijn wij op Stalland toch niet gewend. De manitees was ook een bijzondere ervaring om die van zo dichtbij te kunnen zien. De vreugde explosie bij de vrouw en de bobcat zullen beiden lang bij blijven. De spoonbills en onze ontmaagding voor een Bald Eagle waren ook zeker hoogtepunten deze reis.
De enorme rijkdom langs de kusten is ook extreem voor ons onvoorstelbaar lange woongebieden met allemaal uitzicht over zee en een zwembad. Dit in contrast met Miami waar je 's avonds beter niet alleen over straat kunt gaan en de woningen veelal armoedig zijn.
Ook de schade van Irma was indrukwekkend. Op de Key’s zal dit nog jaren zichtbaar zijn, zoals ook de moerasgebieden voorgoed veranderd zijn door de orkaan.
Het was anders dan anders maar het is ons zeer bevallen, zeker ook de 2 luxe villa's.
Nogmaals bedankt voor jullie interesse en mochten jullie suggesties hebben voor de volgende reis houden we ons aanbevolen. Graag weer tot de volgende keer!
Groetjes Ad en Diana

1. Rita:
    11 november 2017
    Fijne terugreis
  2. Yvonne:
    12 november 2017
    Bedankt dat jullie ons hebben mee laten genieten. Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn....niet verslonden door al die krokodillen enzo....Diana tot gauw weer, gezellig
  3. Greetje van Gorp:
    13 november 2017
    Bedankt voor het mooie verslag en tot de 17e nov Diana!