Dirt Road en Prairie dogs

20 september 2018 - Rock Springs, Wyoming, Verenigde Staten

Wederom allebei al om 5 uur wakker. Dus om 6 uur fris en fruitig op de baan. Met de reisleider gaat het iets beter, dus dat geeft de burger moed. We hebben vandaag 650 kilometer gereden en veel gezien, dus kwam het goed uit dat we vroeg zijn vertrokken. Na een rit van 3 uur kwamen we bij Dinasaur NP aan. Het informatie kantoor was nog niet open dus eerst maar een wandeling gedaan waar we prairie dogs konden zien. Helaas ze sliepen waarschijnlijk nog. Dit gebied ligt in Utah en is echt prachtig om te zien. Je rijdt al op een hoogte van 2500 meter. De canyons zijn daar 750 meter diep, zodat dit prachtige uitzichten geeft. De canyons hebben ook verschillende kleuren, dat maakt het ook bijzonder. Onderweg naar Echo Park kwamen we ook herten en pronghorns tegen wat de reisleider natuurlijk in extase bracht.
We hebben in dit park ook een dirt road gedaan. Deze rit was 13 mijl en had een hoogte verschil van 800 meter. Erg leuk voor de schrijver, het kleine kind in iemand zit nooit ver weg, en ontzettend mooie uitzichten zoals jullie waarschijnlijk op de foto's kunnen zien. Onderin in de canyon hebben de 2 rivieren, de canyons dusdanig uitgesleten dat een van de canyons op een stoomboot lijkt, van de naam Steamboat Rock.
Naar boven toe was voor de schrijver nog mooier om te doen, gas op de zuigers.
Terug boven zijn we naar een uitzicht punt gehiked waar je de canyons van bovenaf kunt zien, dan is 750 meter toch erg diep.
Op de terugweg het park uit, hebben we na 5 jaar eindelijk prairie dogs gezien, het heeft maar weinig gescheeld of de reisleider had er een mee naar huis genomen.
Hierna hadden we nog een rit van 250 kilometer te gaan naar ons hotel in Rock Springs.
Dit was een prachtige route op grote hoogte met naast ons diepe canyons en weidse prairies. Morgen weer een lange reis naar Grand Teton. Hier zijn we al eerder geweest en kijken we erg naar uit. Het schijnt dat er veel Moose en beren worden gespot, dus dat zal morgen wederom vroeg uit de veren zijn.

1. Adri:
    22 september 2018
    beste mensen, zo leuk om weer te zien. de canyons, schitterde formaties.
    leuk om op afstand mee te genieten. Zelf vind ik Utah een van de mooiste gebieden in de VS. gr. Adri