Nog meer Moose

22 september 2018 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Het begint gewoonte te worden, wederom om 6 uur uit de veren. Wie weet heeft de reisleider bij thuiskomst wel een weekje extra vakantie nodig😉. Eerst weer maar eens richting onze Moose spot. En jawel hoor al na een paar kilometer een enorm groot mannetje, op ongeveer 50 meter bij ons vandaan. Nadat hij bijna geruisloos in de bossen was verdwenen, zijn we verder gereden naar onze Moose van gisteren. Hij was er helaas niet, maar in de verte zagen we wel een moeder Moose met mini Moose, helaas wel te ver om goed op de foto te zetten. Misschien tijd voor een nieuwe camera voor de reisleider???
Het was nog maar half 8, een perfecte tijd om naar Swabacher Landing te gaan. Een van de mooiste plekjes van Grand Teton, waar je bij zonsopkomst en weinig wind een prachtige reflectie van de 4 grote bergen met hun besneeuwde toppen in het water kunt zien. Dit was ook deze keer weer fascinerend om te zien, wel viel op dat er minder sneeuw op de toppen zit, maar er wel 10x zoveel mensen waren. Erg jammer, maar weer wel prachtige foto's. Hierna nog enkele uitkijkpunten bezocht en een kleine (3,5 kilometer) hike gedaan. We besloten om deze keer vroeg te eten zodat we tegen de duisternis nog op Moose jacht konden. Na een heerlijke fajita, zijn we op jacht gegaan. We gingen naar de Moose Wilson Road. Na 2 uur met experts met giga lenzen en mega verhalen te hebben doorgebracht zonder een mug te zien besloten we om op ons eigen gevoel af te gaan. Dit bleek een voltreffer. Er stond een Moose gezin van pa, ma en 2 mini Moose, aan de onderkant van een klein riviertje, met gelukkig een steile wand. Met ons kleine fototoestelletje en oude telefoon hebben we toch een mooie reportage hiervan kunnen maken. De man liet zien hoe je op moet treden als de vrouw niet luistert😂, indrukwekkend om te zien hoe snel een Moose bij je kan zijn. Gelukkig was het redelijk steil, al weet ik niet zeker of dat hem ervan weerhoudt om naar boven te komen. Een prachtige afsluiting van een paar fantastische dagen in Grand Teton. Morgen op naar Yellowstone. We hopen de Beartooth Highway deze keer te kunnen doen, en de reisleider wil nog wolven zien. En als die eenmaal iets in de planning heeft dan.... Bedankt allemaal voor het mee lezen en de leuke reacties!

1. Marja:
    23 september 2018
    Wat is het mooiindrukwekkend 👍 pff en spannend met dat groot eland hert dat schilde niet veel 😘je ziet met wild oppassen ! veel plezier nog gr
  2. Marja Ista:
    Prachtige foto's weer!
  3. Arjan:
    23 september 2018
    Komen er ook nog krokodillen langs vd keer?
  4. Aletha:
    24 september 2018
    Wat een overweldigende natuur en indrukwekkende dieren, gaaf hoor! Veel plezier nog!