Een meer zonder water

19 september 2018 - Glenwood Springs, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag wederom vroeg wakker 06.00 uur. Dus al vroeg op weg naar Maroon Bells. Een ritje van 1.15 uur. Je kan hier niet met de auto komen, je moet in Aspen parkeren en vandaar met een shuttle bus naar Maroon Bells gebracht. Deze berg is 3200 meter hoog iets wat je aan de ademhaling goed kunt merken. De reisleider is nog niet helemaal fit, daarom extra knap van haar om deze moderate hike van ca 10 km toch te voltooien. Zoals gezegd kun je het zuurstof gebrek goed merken. Het eerste gedeelte van de hike was redelijk steil en rotsachtig. Wederom mooi om de herfst in het berglandschap te zien. Na een stevige klim kwamen we aan bij Crater Lake. Lake bleek echter verdwenen, door de droge zomer stond er geen druppel water meer!!!
Dit was een tegenvaller, gelukkig was de wandeling er naar toe de moeite waard en de terugweg naar beneden.
Doordat alles op grote hoogte is, er zijn geen dalen zoals in de Alpen, heb je niet in de gaten hoe hoog de bergen echt zijn. Aspen ligt op 2600 meter hoogte dus lijken de bergen er omheen niet zo hoog. Toch zijn er in Colorado 54 bergen boven de 14000 ft.
Morgen vertrekken we verder westwaarts naar Rock Springs. Een stevig stukje rijden. Onderweg gaan we dinosaurussen bekijken. Als we een geschikte kunnen vinden zullen jullie de foto's hiervan zeker zien.
Tot morgen.

1. Suus:
    20 september 2018
    Wat balen, hopelijk knap je snel wat op Diaan. Het ziet er allemaal weer jaloersmakend mooi uit zeg! Heel veel plezier :-)

Ciao! Groetjes Tinus, Harry says hi en Soezy-Q
  2. Rini Suurland:
    20 september 2018
    Mooie plaatjes. En beterschap or.
  3. Kees:
    Prachtige kleuren