Wie heeft de grootste

23 september 2016 - Jasper, Canada

Vanochtend hebben we uitgeslapen. We zijn om 7 uur vertrokken naar de Sunwapta Falls. Wederom een mooi spektakel. We hebben hier een hike van 5 km gedaan. Een goede ochtendgymnastiek is nooit weg. Onderweg naar de Athabasca Falls heeft de vrouw nog in een wigwam gezeten. De Athabasca Falls heeft verschillende uitkijk punten, allemaal even bijzonder, en ongelooflijk hoeveel kracht er uit een op het oog niet al te grote rivier kan komen. Hierna zijn we naar Maligne Lake gereden. Dit viel een beetje tegen in verhouding met de andere meren die we hebben gezien. Het volgende meer wat we bezochten was Medicine Lake. Dit meer loopt tegen het eind van de zomer bijna helemaal leeg. Door het smeltwater loopt hij op het eind van de winter weer vol. Aan de afmetingen van het meer en de diepte te zien, Is het niet voor te stellen hoeveel water er van de bergen moet komen om dit meer weer te vullen. Als afsluiting nog een kleine hike om de conditie op peil te houden. We hebben een hike in de Maligne Canyon gedaan. Een hike langs een erg diep uitgesleten Canyon, waar je boven op de bruggen goed zicht op had. Nu zijn we al een paar keer verkeerd gelopen of de afstand verkeerd ingeschat, maar deze keer stond er een afslag niet erg duidelijk aangegeven, met als gevolg in plaats van een hike van 5 kilometer, een hike van 9 kilometer. Altijd goed voor de sfeer en gelukkig was hij niet zo steil.
Thuis aangekomen stond er een elk in de tuin, die later een paar uur op 2 meter van onze voordeur heeft liggen slapen en eten, met youre hynesty als persoonlijke fotograaf. Vanaf ons huisje kon je de elken heel goed horen brullen aan de rivier. We zijn er naar toe gelopen en hebben daar een prachtig schouwspel mogen zien. Het sterkste mannetje, met het grootste gewei en de hardste brul, werd steeds uitgedaagd door rivalen. Hij had het er ontzettend druk mee om ze allemaal weg te jagen. De wat jongere mannetjes gingen onderling wel het gevecht aan met de geweien tegen elkaar. Bij de groteren is vaak de aanval al genoeg om de ander achteruit te laten gaan. Een mooi schouwspel wat we van zeer dichtbij mochten meemaken. De foto's volgen
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Brigitte Sins:
    24 september 2016
    Erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog lekker daar
  2. Sandrina:
    24 september 2016
    Erg benieuwd naar de foto's