the Rifle Snake

18 september 2018 - Rock Springs, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag de eerste reisdag. Na een kort nachtje, we dachten allebei vrij lang te hebben geslapen maar om 5 uur waren we al uit de veren. We hadden in planning om eerst naar Hanging Lake te gaan en hier een stevige wandeling te maken. Na 3,5 uur rijden werden we verrast met de leuke mededeling, Hanging Lake closed 17-09 till 19-09, vanwege onderhoud. Dit werd in de auto met groot enthousiasme ontvangen natuurlijk. Dit gooide de planning van de reisleider stevig in de war. Na crisis overleg, besloten we om naar Rifle State Park te gaan, nog maar een uurtje extra rijden. Dit in combinatie met al een paar dagen een ontstoken kaak voor de reisleider bracht de temperatuur in de auto zeker net zo hoog als die buiten de auto was, 32 graden.
Gelukkig is de reisleider van nature zeer snel weer op het positieve pad. Zeker als bij aankomst bij Rifle State Park er een waarschuwing hangt voor Moose.
Jullie zullen begrijpen dat er achter elke boom waarschijnlijk vanaf nu een Moose loopt in Colorado. The Rifle Falls was een mooie driekoppige waterval waar mede door de zon een mooie regenboog te zien. Vol enthousiasme werd de wandeling voort gezet met een messcherpe reisleider waar menig Indiaan jaloers op haar speurwerk zou zijn. Na ontelbare Moose verdenkingen viel het oog van de reisleider op iets onverwachts, een kleine slang van een halve meter. Voor de slang bleek dit net zo onverwachts, hij was echter wel zo fair om nog even op de foto te gaan en besloot toen toch maar snel het hazenpad te kiezen. Door het enthousiasme van de reisleider zijn alle verwachtte Moose voor de verdere dag waarschijnlijk op de vlucht geslagen. Na nog een stuk verder wandelen en nog een kleine discussie over steile afgrond tussen schrijver en reisleider zijn we weer veilig bij de auto beland. Nog een uurtje naar ons hotel voor deze 2 dagen in Glenwood Springs gereden, door de mooie Rocky Mountains. Het eerste stuk vanaf Denver waren de bomen al in herfst kleuren, het stuk vanaf Glenwood Springs is droger maar zeker ook de moeite waard.
Na een aparte Mexicaanse maaltijd gaan we nu slapen en hopen dat het met de kaak van de reisleider morgen wat beter gaat.
Morgen staan de Maroon Bells op het programma.
Tot morgen.

1. Kees:
    Beterschap
  2. Marja:
    Mooie foto s👍 Niet fijn kaakonsteking 😘 beterschap Daan 😢
  3. Aletha:
    19 september 2018
    Leuk om jullie weer te volgen! Hopelijk gaat het gauw beter met je kaak Diana. Goede reis en veel plezier, ik reis graag op afstand met jullie mee!
  4. Marja Ista:
    Mooi hoor! Geniet ervan samen! 😘
  5. Lisette:
    Beterschap! En genieten🤩
  6. Sandrina:
    20 september 2018
    Mooi hoor en beterschap voor de.reisleider
  7. Els van der Veren:
    22 september 2018
    Wat een prachtige foto's weer. Ik geniet met volle teugen mee van jullie vakantie. Beterschap met je kaak , Diana
  8. Greetje van Gorp:
    23 september 2018
    Schitterende foto's Beterschap Diana!