Sol duc

10 september 2015 - Forks, Washington, Verenigde Staten

Vanmorgen om 7 uur vertrokken naar Sol Duc river waar we eerst naar een passage van de zalm trek zijn gaan kijken. Er lagen al verscheidene zalmen te wachten om stroom opwaarts te trekken om eitjes te leggen, jammer genoeg gingen ze nog niet de stroomversnelling op. Hierna zijn we naar de Sol Duc watervallen geweest.

Vervolgens zijn we naar Lake Crescend gegaan waar we de Marymere Falls hebben bezocht. Dit was een vrij steile beklimming goed voor de spiertjes.

Via Port Angeles zijn we naar Cape Flattery gegaan dit is het meest noordwestelijke punt van de staat USA, op Alaska na, vanwaar je Vancouver Island kunt zien liggen. Dit was best een pittig wandelingetje over Veel houten paadjes die Door natheid best glad waren. Uitkijken dus. Kwamen we toch een man van 77 tegen! Op de terugweg zagen we dat hij toch halverwege was gestopt, maar toen moest hij nog helemaal terug naar boven. Arme man, veel te gevaarlijk.

Als slotstuk naar Second Beach geweest dit was op de terugweg weer erg steil! Hier komt de oceaan met flinke golven op het strand gebeukt. Wij hadden geluk dat het laag water was zodat we enkele getijde poelen zagen met anemonen en een zeester. Die zeester had minder geluk want nadat de vrouw hem op een foto genieke plaats had gelegd werd hij meegepikt Door een zeemeeuw. Ze voelde zich best schuldig....

Vanavond nog lekker gegeten de vrouw garnalen en ik een steak. Ze deden erg hun best voor Diana voor de gluutjes en kwamen zelfs met een potje pesto zodat we naar de ingrediënten konden kijken of het glutenvrij was.  Morgen gaan we verder naar Port Angeles nog een volle dag in Olympic National Park.

Tot morgen

1. Kees:
    10 september 2015
    Ik lust wel een goeie zalm hoor.
    Weer veel gezien als ik dat zo lees.