Winter wonderland

20 september 2016 - Canmore, Canada

Zoals gisteren al aangekondigd vanochtend vroeg op berenjacht gegaan. Na ongeveer 1 kilometer begon het echter te sneeuwen, hetgeen onze plannen danig verstoorde. Het gaf natuurlijk een prachtig plaatje, maar de wegen zijn niet super verlicht in Canada en met deze sneeuwval hebben we er toch maar voor gekozen om op de hoofdwegen te blijven. Vrouwlief is nu dusdanig in de kerststemming dat schoonma gerust de kerstboom alvast van zolder kan halen, zodat die bij thuiskomst gelijk opgetuigd kan worden. We waren van plan om naar Kootenay te gaan. Dit is ongeveer 1.5 uur rijden, dus dit kwam goed uit, om in de donker daar naar toe te rijden.
Onderweg eerst nog de Numa Falls bezocht. Deze waren echter afgesloten zodat we deze maar deels konden zien.
Intussen was de sneeuw overgegaan in regen, iets waar we tijdens een hike bij de Sinclair Canyon achter zijn gekomen. Deze keer eens niet nat van het zweet maar van de regen. Altijd blijven lachen zegt de reisleidster. Hierna hebben we de Marble Canyon bezocht. Dit is een stroomversnelling die met een enorme kracht de Canyon uitslijt. Op sommige plaatsen wel meer dan 15 meter diep. Erg indrukwekkend. Als volgende hebben we de Johnston Canyon bezocht en hier naar de Lower en Upper Falls gelopen.
Een mooie wandeling van 5 kilometer.

1. Kees:
    Schitterende foto's
  2. Lisette:
    21 september 2016
    Haha wat ik al zei: je kan zelfs al kerst inkopen doen bij thuiskomst hoor Diana!
  3. Yvonne:
    21 september 2016
    Wauwie. ..wat ziet het er weer gaaf uit
  4. Brigitte Sins:
    21 september 2016
    Wauw elk wintertype maken jullie mee . Het lijkt wel een reis van continent naar continenet
  5. Suus:
    22 september 2016
    Haha, zie je! Daar ga je al!